سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل! محبت دانش، آیینی است که [خدا [بدان عبادت می شود و آدمی به وسیله آن در زندگی طاعت را و پس از مرگش نام نیک را به دست می آورد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 96 بهمن 20 , ساعت 8:35 عصر

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در نشست خبری کنگره ملی شیخ عبدالحسین تهرانی معروف به شیخ العراقین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد، گفت: این کنگره با هدف آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی و سیره عالم واقف شیخ عبدالحسین تهرانی، معرفی آثار فاخر و ارزشمند این عالم، نمودار ساختن زوایای پنهان شخصیتی، لزوم آشنایی و ارتباط بیشتر نسل جوان با آستان‌های متبرکه و حیات فکری سیاسی علمای قدیم و در نهایت الگوگیری از سیره شخصیتی عالمای بزرگ شیعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برگزار می‌‌شود.....
وی با اشاره به اینکه شیخ تهرانی از فقیهان‌ نامدار قرن‌ 13 قمری است، ادامه داد: در زمان‌ اقامتش‌ در کربلا جمعی‌ کثیر از مردم‌ آنجا از وی‌ تقلید می‌کردند. وی‌ همچنین شاگرد برجسته‌‌ آیت‌‌الله‌ صاحب‌ جواهر بود و از ایشان‌ اجازه‌‌ اجتهاد داشت، این در حالی است که صاحب‌ جواهر به‌ اجتهاد چهار تن‌ از شاگردانش‌ تصریح‌ داشت‌ که‌ یکی‌ از آ‌ن‌ها شیخ‌ عبدالحسین‌ بود.
رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه درایت علمی و دینی شیخ عبدالحسین تهرانی مثال‌زدنی بود، ابراز داشت: وی مورد اعتماد و وصی امیرکبیر از مبارزان علیه بابیت و بهائیت و از پیشگامان بازسازی عتبات عالیات عراق بوده است.
وی افزود: شیخ‎العراقین در درس اساتیدی همچون حسن کاشف الغطاء( فرزند جعفر کاشف الغطاء)، مشکور بن محمد بن صقر حولاوی، عیسی بن حسین و محمدحسن نجفی حاضر شد و پس از کسب اجتهاد به تهران بازگشت. برخی از نویسندگان کتب تراجم، وی را مرجع دینی تهران در دوره ناصرالدین شاه قاجار معرفی کرده‎اند، «لمصباح النّجاة فی اسرار الصلاة»، «سرّ الاستغفار بین السجدتین»، «المبکی»، «کتاب الاجازه»، «ترجمه نجاة العباد» و «طبقات الروات» از تالیفات شیخ عبدالحسین تهرانی است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
* ابزار گالری عکس
*
 

دانلود آهنگ جدید